sayyidul istighfar



Thursday, December 31, 2009

Terima kasih 2009..Selamat datang 2010

Assalamualaikum..hari ini ialah hari terakhir bagi tahun 2009..esok menjengah pula hari pertama tahun baru, tahun 2010..wah..ini bermakna umurku juga sudah meningkat 1 tahun..ah, cepatnya masa berlalu..pejam celik pejam celik, hari berganti hari, bulan berganti bulan..sudah genap setahun..Biasanya, orang akan coretkan azam-azam baru sempena menyambut tahun baru, maklumlah, kisah di tahun sudah, hendak dilupakan..wanie pun memang ada azam baru yang agaknya berpotensi untuk dikekalkan insyaAllah..Tetapi, kali ni, wanie nak mengimbau apa yang terjadi, apa yang menarik perhatian, apa yang menjadi tanda tanya dan apa yang menjadi pengalaman wanie sepanjang tahun 2009..orang putih cakap 'flash back' hee..bagi wanie, apabila kita selangkah kehadapan, jangan lupakan langkah yang kita telah bina di belakang supaya kita sentiasa dapat mempelajari apa yang kita telah lakukan dan pengalaman yang tercipta..haa..ada yang mengangguk tuu..baiklah,

jom imbas kembali..


Sepanjang 2009, antara yang tercatat diminda dan di dalam diari merah jambu ialah pada bulan Mac lepas, satu konsert nasyid anjuran ISI UKM telah diadakan pada malam tarikh lahir wanie..kiranya wanie jadikan sebagai hadiah  buat diri sendiri kerana itulah kali pertama wanie betul-betul menyaksikan persembahan konsert nasyid yang agak besar..
Selepas menghabiskan tahun 3, wanie menjalani sesi praktikal di SMK Bandar Baru Sungai Long, Kajang..ia merupakan pengalaman yang begitu indah. mana taknya, dapat belajar banyak tentang ilmu pendidik, berkomunikasi dengan ibubapa pelajar, rakan sejawat dan berhadapan dengan pelbagai karenah pelajar..itu juga merupakan pengalaman pertama wanie menyewa rumah..alamak kondominium pula tu. walau tidak dilengkapi dengan perabot, sekurang-kurangnya kami dapat juga bermain air di kolam renang ketika hari minggu dan berpeluang menjadi guru pengiring peserta perkemahan pengakap.seronok!



kenangan bersama guru praktikal dari UKM, UPM dan UPSI


Awal bulan Jun, kami sekeluarga bersama keluarga Ayah Ngah dan Ayah Su berkonvoi ke rumah Mak Long wanie di Paka, Terengganu sempena menghadiri perkahwinan sepupu wanie..yang seronoknya, jarang sekali dapat bercuti bersama seperti itu..insyaAllah kami akan rancang lagi percutian yang lain pula..



mama bersama cik ngah dan su..di hadapan pintu masuk taman monumen berhampiran Masjid Kristal, Terengganu


Selain itu, wanie berpeluang menghantar adik wanie pulang ke kampusnya di UIA Kuantan, Pahang..pertama kali wanie menjejakkan kaki di kampus tersebut..



sebahagian kampusnya..


Pada tahun ini juga wanie terfikir akan masa depan.Ya masa depan..hm, sudah besar diri ini..sudah dewasa..sudah banyakkah bekalan menuju masa hadapan? sudah baikkah diri ini dalam mentafsir kebaikan diri? sudah dibuangkah pelbagai sifat buruk di dalam diri? hubungan dengan keluarga dan sahabat? sudah banyakkah ibadat tahun ini dilakukan? macam mana dengan kesempurnaan ibadat yang didirikan? ok kah solat 5 waktu wanie? diterimakah puasa wanie? solat tahajjud, solat sunat, sedekah..macam mana? Ya Allah..rendah sungguh diri ini..jangan kau lupakan diri ini..pimpinlah daku dalam mencari keredhaanMU..Semoga tahun baru 2010 memberi kemudahan dalam mencari kemanisan iman, kebahagiaan bersama yang tersayang, kehidupan sejahtera..
Dan juga, kurniakan Negara Malaysia ketenangan, keamanan dan jauhkanlah pergolakan yang akan memporak perandakan umat islam dan negara ini..amin. InsyaAllah..

WaAllahua'lam..



1 comments:

Anonymous said...

happy new year teacher wanie!!!!

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers Create your own banner at mybannermaker.com!
Daisypath Friendship tickers