sayyidul istighfar



Sunday, January 17, 2010

Gambate PPC..

Hari ini tamat lah sudah Pertandingan Pertolongan Cemas Cabang UKM yang dijalankan selama dua hari bermula semalam..
Pada 16 Januari 2010 pertandingan untuk kategori kawad kaki dan balutan diadakan. Manakala hari ini kategori yang dipertandingkan ialah 'community base' dan 'mock case'..ia memerlukan semua kemahiran yang telah dipelajari sebelum ini. Contohnya ikatan tulang patah, bantuan pernafasan iaitu 'CPR', pengangkutan menggunakan 'stretcher' dan tidak terkecuali kemahiran berkomunikasi..hmm..apa lagi ya?macam-macam lagi lah..Begitu juga dengan kawad kaki semalam..walaupun berpanas terik, semangat berpasukan tetap wujud menyebabkan mereka begitu bersemangat. Perasaan gementar ketika hari pertandingan saling ditenangkan oleh ahli kumpulan. Semangat untuk berjaya juga ditingkatkan dengan sokongan para senior yang tidak jemu-jemu melatih mereka setiap malam agar dapat menggondol piala kejuaraan lagi. insyaAllah..
ah, perasaan sebegitu pernah muncul dalam diri wanie ketika diri sendiri menyertai PPC ketika di tahun 1 dahulu..memang berdebar dan takut..ye lah, kan mewakili kolej dan lebih-lebih lagi nak mengekalkan kejuaraan Kolej Ibrahim Yaakub..apabila melihat kembali gambar-gambar sewaktu berlatih bersama ahli kumpulan dan senior-senior, hati terasa sangat rindukan saat-saat seperti itu..

KENANGAN: gambar ni diambil selepas kami selesai pertandingan..yang mana satu wanie?hee..

Sebab itu lah, kami tidak jemu untuk turun ke medan kawad dan kalangkasar (tempat berlatih) hampir setiap malam semata-mata ingin memberikan sokongan..Semalam pertandingan bermula lebih kurang jam 8.30 pagi..semua peserta hebat-hebat belaka..begitu juga dengan Detechment E..caya lah! oleh sebab begitu asyik melihat gelagat dan persembahan mereka, wanie tidak banyak mengambil gambar..adalah sikit untuk kenangan, begitu juga untuk hari ini..perasaan berdebar menanti giliran detechment sendiri masuk ke dewan, menyebabkan kamera tersimpan di tangan saja..hee..

Suasana ketika pertandingan kawad kaki di Wisma Aman,ukm


Bersama sebahagian junior..atas: Hidayat,Sarah, Asyikin, Poo. Bawah: Mun'im, wanie ( nama sama)

hmm,keputusan belum diketahui..insyaAllah pada majlis makan malam induk cabang UKM nanti..


p/s: tema majlis makan malam BSMM untuk KIY ialah warna putih..hmm..elegant juga tuu..haih..

0 comments:

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers Create your own banner at mybannermaker.com!
Daisypath Friendship tickers