sayyidul istighfar



Wednesday, May 12, 2010

Ada kucing!



Seronok melihat rumah baru di kampung..hm, belum siap sepenuhnya lagi.Semasa mula-mula kami sampai, ada seekor kucing bertompok hitam putih di dalam bilik wanie . kucing itu baru melahirkan seekor anaknya di dalam kotak..Seketika, baru perasan yang anaknya ada 6 jari..betul..

ibu kucing dan anaknya..cute!

Sewaktu dalam perjalanan pulang dari kampung, kami singgah di KFC. Waktunya agak lewat petang. Kami tapau saja. oh, ingatkan servisnya cepat dan tidak memerlukan masa yang lama menunggu. Masuk sahaja ke dalam, ah..ramai juga orang..hmm..beratur je la ngah..alang-alang dah sampai kan..

 Sepatutnya, ketiga-tiga kaunter di situ dibuka..tapi, satu daripadanya ditutup. tak tau kenapa. Mungkin mesin rosak ataupun tiada orang 'on duty'. Maka, hanya 2 kaunter beroperasi. Sedang wanie dan farah beratur dengan penuh sabar sambil memerhatikan gelagat kanak-kanak yang sungguh comel itu,
tiba-tiba wanie terfikir..
ah, patut lah lambat..mereka yang menjadi pekerja di situ asyik bercakap sesama mereka sambil membuat kerja..haih..kak, masa kerja lebih elok kerja dulu..tambahan pula, keadaan pelanggan yang ramai macam tadi..secara tidak langsung, ia telah melambatkan masa..tak elok tuu..
eh, mereka siap mengata-ngata lagi sesama mereka..eh, eh, tunggulah pelanggan tak ada..ini bukan pelanggan orang putih yang tak faham Bahasa Malaysia..kawal la sikit percakapan.

Cara layanan dan cara berbahasa mereka terhadap pelanggan boleh dipuji tapi, nampak kurang kemahiran dari segi mengawal keadaan tempat kerja..hmm..lain kali buat lebih baik ya..

Walauapapun, ayam KFC blackpaper tadi sungguh sedap..anda yang belum mencubanya, jangan lupa rasa ya!

mama dan wanie..ehehe..

1 comments:

SUHAIDA said...

kfc..dah lame xmkn..emmm

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers Create your own banner at mybannermaker.com!
Daisypath Friendship tickers