sayyidul istighfar



Monday, June 28, 2010

Mana boleh macam tu.


Petang tadi wanie menemani kak ngah ke Bandar Kota Bharu..ai..asyik jalan je wanie ni ya..hee..
ok..kita teruskan..
Lebih kurang jam 5.30 petang, kami menunggu bas untuk pulang..lambat juga bas ni, tapi tak pe lah..hari pun tak panas..elok je berteduh di bawah gazebo ni..
Di depan perhentian bas yang dihias cantik berhadapan dengan Bazar Tengku Anis ni, memang disediakan tempat parking bas..sepanjang deretan jalan tu..semuanya untuk bas bandar..maklumlah dah memang stesyen bas kan..tapi disebabkan hari sudah petang nak ke senja, bas pun tak banyak sangat walaupun masih ada bas yang akan tiba..
Tiba-tiba..sewaktu leka berbual dan menikmati chocolate ice blended plus black pearl dari 'Cool Blog'..uhh..sedapnya air ni..kalau tak percaya, nanti rasa ya! he..(iklan pula)

Tiba-tiba...(sambungan tadi..) zaapp..sebuah kereta datang dan parking di depan kami..depan kami tu tempat parking bas!! tanpa rasa bersalah..tuan empunya kereta beserta keluarganya keluar dan mengunjungi bazar tersebut...keretanya besar juga, vios..walaupun berkereta besar, mahupun kecil, mana boleh letak kenderaan di tempat yang tidak sepatutnya..padahal, banyak lagi tempat parking kereta di tepi jalan bersebelahan..lebih-lebih lagi, waktu perjalanan bas belum tamat..

wanie pun..terus snap..rasa macam detektif pula..

Bukan sekejap..lama juga tu..wanie dah nak balik pun, kereta tu masih di situ..

Sambil menunggu bas kami, kami berbual dengan seorang makcik yang baik dan peramah orang nya ni.. 
tiba-tiba kan...(lagi?)
 datanglah sebuah bas ni..tapi bukan bas kami la..

ok je bas ni..tapi..kat tingkap dia pula...haih..

kenapa la ada cawan kertas kat situ..merosakkan pemandangan saja.

Macam-macam gelagat masyarakat yang boleh dilihat..yang baik boleh jadikan panduan dan yang buruk jadikan sempadan..yang baik?
ada...tadi wanie jumpa seorang 'salesgirl' yang sangat pandai mempromosikan barangnya..memang tertarik lah..tapi, bila ke bahagian lain pula, adus...mungkin mereka 'bad mood' kot hari tu..tak apalah..janji buat kerja dengan ikhlas kan..rezeki pun senang masuk, insyaAllah..:)

ok lah..nak berehat dulu..penat juga rasanya..

2 comments:

Badio Sulaiman said...

hehe.. cup tu sy yg letak.. :)

Nur Hazwani Binti Pauzi said...

ooh..huh..

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers Create your own banner at mybannermaker.com!
Daisypath Friendship tickers