sayyidul istighfar



Wednesday, June 2, 2010

wanie's new hobby..

Sudah sebulan wanie di rumah. Nak cari kerja tu, rasanya malas pula..ehehe..bukan malas, sebenarnya, wanie nak buat banyak benda di rumah, banyak lagi nak belajar memasak, buat kuih dengan mama..dan yang terbaru ni, wanie semakin berjinak-jinak dengan seni sulaman tangan..ha2..jangan gelak ya..ini serius. :p

Jahitan sulaman ni bukan belajar dari mama ataupun kak ngah, tapi dari buku. ya buku! dan juga internet..minat orang kata. Sulaman yang paling wanie suka ialah sulaman bullion. ala, yang berbentuk simpulan tu, dan juga sulaman riben. hmm..cantiknya kalau pandai buat. Tapi, kalau terasa ingin memperkembangkan lagi minat ini, kena belajar dengan cikgu sulaman la wanie nanti..
huh, patutlah harga pakaian yang disulam dengan cantik tu mahal harganya. sebab bukannya senang nak buat..perlu kesabaran, terutama ketika benang tergumpal..alahai..cik benang..jangan la buat hal..penat eden...

Tapi, bila buat kerja yang kita minat, semuanya tak ambil kisah terutama dari segi belanja membeli kelengkapan jahitan.  Inilah kali pertama wanie membeli pemidang, jarum dan benang sulam..seronok juga bila ke kedai menjual alatan jahitan...banyak sangat barang yang terasa  perlu dibeli..

alatan mengait..

Sabar dulu wanie, buat la perlahan-lahan dulu, buat betul-betul yang asas tu..baru boleh hasilkan yang superb!

betul.betul.betul.

Kali ni, tak boleh tunjuk lagi hasil jahitan..sebab masih dalam proses..mungkin akan di upload sedikit demi sedikit gambar-gambarnya ya..

Alhamdulillah..ada yang memberi sokongan pada wanie..terima kasih ya! i like..:)

p/s: insyaAllah nak belajar 'knitting' pula..comel tengok baby pakai..

1 comments:

Anonymous said...

Man: good..new designer..:)

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers Create your own banner at mybannermaker.com!
Daisypath Friendship tickers