sayyidul istighfar



Thursday, December 23, 2010

InsyaAllah...:)

Tanggal 23 Disember 2010..tarikh yang cukup mengembirakan ku..Alhamdulillah ya Allah...segalanya kerana rahmatMu..

Pertama sekali, wanie ingin mengucapkan tahniah buat adinda bongsu yang wanie sayang..Faisal, atas kejayaan dalam PMR 2010..tahniah dik!

Hari ini juga mahu diabadikan di bintang hati ini..Tentang permulaan fasa-fasa dalam kehidupan wanie..
Terima kasih kepada keluarga wanie dan keluarga badiozaman..
Semoga ini menjadi permulaan yang baik dan diredhaiMu ya Allah...insyaAllah..
Permudahkanlah segala urusan kami...amiin..:)

Wednesday, December 22, 2010

Sudah daftar ke belum?

Wah, waah, wah....lamanya tak update bintang hati...banyak perkara perlu diselesaikan sebelum balik ke seremban..setiap hari ada je perkara nak dibuat..aih, sibuknyerr dia...hee...

Oh ya, dua hari lepas wanie dan sahabat wanie, cik ain telah pun menunaikan tanggungjawab kami sebagai warga negara Malaysia..ei eh, bangga lak..
ya, mestilah kan...


Kami sudah pun mendaftar sebagai pengundi/ pemilih...jangan buat-buat tak tau ya abang, kakak, adik tentang pendaftaran tu..anda yang sudah berumur 21 tahun, boleh terus mendaftar..

ini salah satu tanggungjawab pada tanah air...kan?

ianya tak ada tarikh tutup, cuma lagi awal lagi bagus...kami pun dah dikira lewat ni...ye la kan, dah 23 tahun...

Marilah sama-sama kita mendaftar..jangan ambil mudah dan tak kisah okay...sebab anda boleh dilabelkan sebagai warga yang tidak prihatin...di sinilah bermulanya keprihatinan anda...

Senang saja nak daftar..pergi je mana-mana kaunter SPR (kadang-kadang booth dibuka di pasar-pasar raya atau masa event tertentu), kat pejabat pos berkomputer dan kat tempat yang ditetapkan..
Oh ya, jangan lupa bawa kad pengenalan...
Senang dan cepat..

p/s: daftar kursus kahwin cepatt je pergi kan???? hee..:p 

Sunday, December 12, 2010

Mampu berubah..

Indahnya Islam, memberikan balasan dan ganjaran setimpal dengan yang dilakukan, atas kehendakNya..

Walaupun ia sukar untuk dilakukan kerana menganggap ia adalah cabaran..Ya, ia memang cabaran buat insan yang beriman..
Sesekali hati mengeluh mengenangkan dugaan yang menimpa, namun ia dapat 'diselamatkan' apabila terlihat sinar kebahagiaan itu, yang akan tiba.

Bukan kerana harta, bukan juga kerana nama bila mengatakan 'aku boleh berbuat demikian'. Tetapi dengan niat mencari keredhaanNya mampu membuatku tersenyum dan bersyukur lantas gembira..

Kadangkala jiwa tersentak, mengetuk hati yang terasa sayu lantas menitiskan manik-manik jernih berjuraian..ah, sememangnya senang melahirkan rasa sedih. Alunan nasyid keinsafan sebagai motivasi diri tatkala dirundum kesedihan, memujuk hati nan lara..
Bukan, bukan kerana kecewa, tetapi sesekali hati lembut ku diduga.

Ada saja perkara bahagia yang hadir, mengingatkanku kebesaran Ilahi, aku bersyukur dan memohon keampunan dariMu. Semoga sentiasa diberi petunjuk dan dilindungi selalu..



-Khas buat insan-insan yang ku sayangi-

Tuesday, December 7, 2010

Azam 1432H

Hijrah membentuk persaudaraan, pengorbanan, kemajuan, perubahan..Berhijrah lah kita dari sikap negatif kepada positif, berubahlah kita dari sikap malas kepada rajin, usahakanlah kita berubah dari sikap alpa dan leka kepada sikap lebih cakna serta prihatin...Yang paling penting, berhijrahlah untuk mendapatkan kekuatan iman dengan meningkatkan amal ibadah kepada DIA.

1432 H, tahun baru untuk kita berazam ke arah yang lebih baik..Ia bukan sekadar bilangan tahun, bukan hanya angka yang sentiasa bertambah. Ia adalah sejarah yang kita mesti ingat dan ambil kekuatan darinya..

Perjuangan kekasih Allah, Muhammad SAW bersama para sahabat yang taat akhirnya membawa pelbagai kebaikan kepada umat islam seluruh dunia..

Syukur alhamdulillah kerana kami masih dan sentiasa diberi peluang untuk memperbaiki diri kami ke arah yang diredhaiMu ya Allah..

Tahun baru ini jugalah aku memulakan tugas sebagai guru..InsyaAllah, semoga dipermudahkan urusan..Amiin...Ya Rabb.



Salam Maal Hijrah 1432H..

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget