sayyidul istighfar



Friday, January 14, 2011

Sudah dua minggu...

Dua minggu bergelar cikgu ternyata memberikan pengalaman yang agak berbeza dari apa yang wanie lalui sewaktu praktikal dua tahun lepas..seorang cikgu dan dalam masa yang sama seorang warden..Minggu pertama, fuuhhh...
penat sangat..mengurus kemasukan murid tingkatan satu ( wanie guru tingkatan)..jika 'duty' kena stay di rumah warden..seronok juga melihat gelagat pelajar sewaktu prep, macam-macam hal..hee..
oh ya, pelajar asrama tingkatan satu pun ada ragamnya..asyik nak balik rumah dan menangis...ei eh...mengata orang, wanie pun macam tu juga...haih...mama,nak balik rumah! huu..
Sabar dulu ya, cuti raya cina nanti balik kampung...2 minggu je lagi...

Oh ya, hari ini cuti di Negeri Sembilan, sempena dengan hari keputeraan Yang Dipertuan Besar N. Sembilan...yeah, cuti!!!
Waktu persekolahan dan duty warden memang padat..Jadi, cuti sebeginilah wanie dapat merehatkan diri,

memasak dan mengambil angin di bandar seremban....Alhamdulillah..he2..

Kadang-kadang takut juga bila mengetahui prosedur sekolah yang memang mantap dan cekap..maklumlah sekolah gred A..mampu kah wanie buat dengan cemerlang setiap tugasan yang diberikan?

hmm..Rabbi yassir wa la tuassir...

Walauapapun wanie bersyukur kerana dapat berkhidmat di sini..banyak pengalaman boleh ditimba..Semoga diri sentiasa diberkati dan dapat menjadi seorang cikgu cemerlang yang sentiasa bersemangat, periang dan disayangi pelajar..insyaAllah...amiin...:)


p/s: rindunya kat bilik merah jambu ku.....hu

4 comments:

Jessieca Junas said...

akhirnya aku dapat baca entri ko ni. penat aku klik sana klik sini. haha. tahniah sudah menjadi cikgu!

Badio Sulaiman said...

Ha, Selamat Bekerja buat cikgu Wanie.. kena ikhlas dan sunguh2 dalam bkerja ya..

jess, sy xdpt komen kt blog jess pun

Nur Hazwani Binti Pauzi said...

jess : ye ke jess...he2..anyway tq..rindu ko sgt2...huu


Dia: tq dia...ya, insyaAllah..:)

Jessieca Junas said...

abg badio : ya. saya terklik apa ntah tu. sudah ubah. semua sdh boleh komen :p

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget