sayyidul istighfar



Sunday, September 6, 2009

segmen hiburan..

Huh, kalau tgk tajuk 'post' kali ni macam gaya rancangan TV pula, tak pun segmen dalam majalah..he2..Kali ni, wanie nak bercerita tentang artis dan ikon-ikon yang wani suka dan sebab-sebabnya..maklumlah, lain orang lain pendapat.mungkin ada di antara gambar-gambar di bawah tidak sama pandangannya dengan anda..whatever..
Yang pertama,wanie suka sangat penyanyi nombor satu negara ni.siapa lagi kalau bukan Siti Nurhaliza..suara beliau sungguh merdu. hampir semua (rasanya semua) lagu beliau,dapat dibawa dengan begitu menarik dan mengujakan peminatnya.Wanie tidak mahu berbicara tentang kehidupan peribadinya, wanie hanya sukakan lagu-lagu yang didendangkannya,perwatakannya yang ayu dan selalu senyum..
Tetapi cara beliau bertudung tidak menepati citarasa wanie..what can i say..
haa..raihan adalah ikon nasyid tanah air kita.Sejak kecil wanie mula meminati kumpulan nasyid Raihan ni.Lagu' iman mutiara' pernah wanie dan rakan-rakan persembahkan di sekolah dulu..sampai sekarang, wanie terus mendengar nasyid dari Raihan..tahniah..
Dari segi personaliti TV pula,wani suka tengok cara gaya Azizah Ariffin ni mengacarakan sesuatu program.Sungguh versatil.Lagi2 setelah beliau bertudung..rasa seronok juga kalau dapat mengacarakan sesuatu rancangan..hm,mungkin...

Kalau artis luar negara pula, Wani minat Rani Mukherjee..tarikh lahir dia sama ngan wanie tau..lakonan dia mantap.siapa peminat filem Hindi, mesti tau filem mana dia pernah berlakon..macam2 awards dia dapat dalam IIFA..

Indonesian artist...well..wanie suka lagu Opick ni..lagu beliau semua berunsurkan agama dan dapat memberi keinsafan..banyak juga lagu beliau jadi OST sinetron2..
wanie suka Revalina ni sebab dia pegang watak Alia dalam bawang putih bawang merah..
Antara band yang tersohor di Indonesia..UNGU..best bangat..lagu mereka lain dari yang lain..ada unsur keagamaan yang menyentuh hati..

Kepada peminat lagu2 berunsurkan alam, kisah realiti masyarakat..tentu anda kenal Iwan Fals..wanie baru je mula suka lagu2 beliau setelah 'encik badio' (interframe)memperkenalkan lagu2 nya..wanie suka lagu 'untukmu terkasih'.lagu tu sedih dan menyayat hati..
p/s: ramai lagi yang turut tersenarai dalam artis kegemaran wanie..cuma rasa letih mengu'pload' gambar..ha2..hm,berhibur tidak salah,cuma jangan sampai keterlaluan yang boleh menyebabkan 'lagha' ok..
Till then,pandai2 pilih ya..:)

0 comments:

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget