sayyidul istighfar



Sunday, September 5, 2010

Pizza, anyone??

Akhirnya, dapat juga wanie masak makanan kegemaran sendiri ni..dah lama wani cuba cari resepi yang agak senang nak ikut, maklumlah 'beginner'..2 hari lepas, wanie terjumpa resepi ni dari internet..oh ya, ada kat tepi sidebar tu dalam ruangan 'JOM MASAK'..hee..

Jadi, petang tadi selepas solat asar, wanie memulakan aktiviti memasak..PIZZA.
hmm..bagi nama la senang kan sebab wanie ada ubah sikit dari segi 'topping' pizza tu..PIZZA ALA WANIE.
 
jangan jeles cik jah..

Jom, wanie kongsi sikit aktiviti di dapur tadi..

Bahan-bahan di atas adalah antara bahan utama untuk 'topping' iaitu untuk ditabur di atas 'doh pizza'. Ada lagi sebenarnya, seperti cili capsicum dan cendawan butang..alamak, lupa nak beli semalam..

Oh ya, untuk bahan utama menyediakan 'doh pizza', sila semak ruangan Jom Masak kat tepi ni ya kalau nak tau lebih lanjut..

Ni pizza yang dah sedia untuk di letak dalam oven..Keju mozarella yang sudah diparut ditabur di atas. Boleh je letak keju yang belum diparut..

Taraaa....ni la dia pizza yang dah siap! pizza ala wanie...

Ok lah juga rasanya..cuma bahagian dalam lebih lembut berbanding pizza yang dibeli di kedai..:)
Alhamdulillah..dapat juga keluarga wanie rasa ni..penat menguli tadi..hee..

hmm, syoknya masak..Tapi..huhu..banyak lagi yang tak tahu..so, kena belajar dari mama! he..

p/s: teringat orang jauh bila masak ni..haih...:)

2 comments:

Badio Sulaiman said...

eheh, tukar sikit je terus letak nama dia... saya nak jugak...

Nur Hazwani Binti Pauzi said...

hee..kira ciptaan sy juga la kan..:p
dia nak? hm..nanti sy buatkan, insyaAllah kalau ada rezeki ya..:)

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget