sayyidul istighfar



Friday, November 5, 2010

Dari dapur wanie

Haa..salam hari jumaat semuanya..macam mana hari ni? harap semuanya dalam keadaan sihat walafiat..Ok..sudah tiba untuk segmen 'dari dapur' hee..

eh, wanie ni, banyak pula segmen dia..

mestilah..perempuan kan kena 'multitasking'..setuju?

ok..kali ni, wanie ada resepi ayam..ala, resepi orang belum kahwin je..oops..

Mula-mula gorengkan ayam dulu..

Selepas tu, senang saja, main campak aje bahan-bahannya selepas menumis bawang..

Gunalah sos cili, sos tiram dan segala sos anda..:p

Masukkan gula dan garam secukup rasa. Bagi yang gemarkan ajinomoto, boleh masukkannya..
Oh ya, nak guna 'Knorr pasti sedap' pun boleh..tapi wanie tak ada bahan ni kat rumah..Jadi, guna yang mana ada la ye..

Masukkan bawang besar dan cili untuk rasa pedas sikit..

Ok, siap. Tak guna masa yang lama pun..


Tadaaa....


layannnn......

Boleh letakkan gegelung bawang besar a.k.a onion ring sebagai hiasan..Oh ya, wanie ada taburkan daun bawang sebagai hiasan warna dan bau wangi...nyum nyum...

Jumpa lagi nanti dalam segmen 'dari dapur' dengan resepi yang lebih menarik, insyaAllah..:)

0 comments:

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget