sayyidul istighfar



Monday, November 8, 2010

INGAT!

Salam ceria semuanya..Haa, ada yang tak rasa bagus ke hari ni? nah, cuba tips ni: berilah hadiah kepada diri sendiri, ia akan membantu anda untuk rasa bagus, ceria dan bahagia, insyaAllah..

Apa? tak ceria sebab meluat tengok sikap masyarakat kita? ok,ok, wanie faham..ini yang nak diceritakan untuk kali ni..

Hari tu, wanie ikut menghantar adik wanie, Farahana tu ke stesen bas untuk balik ke UIA..haih, budak ni saja balik, rinduuuu sangat kat kakak  keluarga dia katanya..hee..Biasalah mengikut jejak langkah wanie yang memang pantang ada cuti lebih sikit..rumah la destinasiku..

Ok, kembali kepada kes serius kita ni. Sementara menunggu bas untuk tiba, adeh, lama jugak bas ni..Tapi ok la dari pengalaman wanie dulu-dulu menunggu bas di waktu pagi..haih, macam nak soal siasat je pak cik tu hari tu..sabar, sabar, jadikan ia pengalaman hidup k..

Kami pun duduk la di bangku yang disediakan..hmm, ramai juga orang ya walaupun bukan musim cuti..

TIBA-TIBA...

wanie ternampak suatu keadaan yang tak seronok untuk dilihat..


Sakit mata ni tengok..dah la kat depan mata..Tapi bagus juga sebab ia memberikan wanie peluang untuk mengambil gambarnya dari jarak dekat..Sebagai seorang 'blogger', adik wanie faham akan prinsip wanie untuk sentiasa mendapatkan sesuatu sebagai bahan bukti.

Jadi...SNAP!

maaf, gambar tak begitu cantik..

   
Banyaknya sampah di dalam pasu tu!!! dah la pasu tu agak menarik tapi sudahpun dikotori dengan pemandangan yang tak sepatutnya..


Yang peliknya, bukan tak ada tong sampah..Kalau nak tau, tong sampah memang betul-betul diletakkan di tepi pokok bunga ni..

Wanie tak kata apa-apa pun masa mula-mula tengok tu, cuma geleng-geleng kepala dan terus dapatkan handset..

Macam mana ni, kita mahu masyarakat yang bersih..dan juga prihatin..Janganlah bersikap sebegini semata-mata ingin memudahkan kerja sendiri..Ia mencerminkan akhlak diri sendiri juga.


Mula-mula, hanya satu sampah dibuang di situ, lama-lama, bertimbun jadinya sebab kurangnya kesedaran sivik..

Nak bersih dalaman, kena bersihkan juga luaran kita..Barulah sempurna..

Jadi, ubahlah perangai dan aktiviti bersiri ini untuk kebaikan bersama.

INGAT!


0 comments:

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget