sayyidul istighfar



Saturday, January 23, 2010

Aquaria KLCC..what a trip!

Kalau ramai antara kawan-kawan memilih untuk bekerja 'part time' untuk mengisi masa terluang memandangkan jadual kuliah yang banyak ruang kosongnya..ye la, nak terperap di bilik pun kadang-kadang bosan juga kan..wanie lebih memilih untuk berjalan-jalan di sekitar Bandar Kuala Lumpur..walaupun KL ni orang kata terkenal dengan destinasi pelancongannya, tidak semua yang pernah dilawati..sebagai orang Malaysia, kena lah sokong kan..eh, jangan salah faham ya, bukan ke tempat yang tidak senonoh tu..hee..sekadar untuk melihat keindahan alam, dan mengambil peluang menambahkan ilmu pengetahuan..ala-ala mengembara gitu..kalau sebelum ini, wanie dan kawan melawat muzium negara sempena dengan pameran islam yang diadakan, semalam wanie dan 4 orang rakan baik iaitu miyau, ain, ainur dan ifa ke......
ke Aquaria KLCC...ehehe..seronok sangat di sana. Untuk masuk, kena bayar dulu..he..RM 20 selepas diskaun pelajar, jadi jangan lupa bawa ID pelajar ya!..apa lagi, jom kita tengok gambar...Aquaria in pictures...


Jom ikut arah ni..mirah mana? opps..cik 'photographer'..



Selepas mendapatkan tiket..kami disambut oleh.....piranha!! uh, yang kat tengah tu asyik tengok kami, perasan tak? eh?



Belangkas..haih..memang seperti belangkas..



Jangan terkejut tau, ini adalah anak ikan yu..wanie dapat pegang ni..eh, sentuh aje..wah2..



Ada sudut geleri rama-rama..semua cantik..i love butterflies!



eh, wanie kat mana ni? hee..ni kat jeti..gambar aje..tapi macam real..tu yang ambil gambar tu..teringin nak pergi pulau.. :p



Ni la antara yang paling 'best' dan mengujakan..seakan-akan berada di dalam lautan..wanie dan ifa ni berada di atas jalan bergerak atau 'escalator' gitu..jadi, bolehla pilih nak berjalan ke tak nak..oh ya, sebenarnya semua yang kita nampak melalui cermin aquarium ini saiznya 30% lebih kecil dari saiz yang sebenar..wah..jadinya, ikan-ikan tersebut lagi besar la kalau tak ada cermin kaca yang tebal tu..



Ada seorang 'instuctor' yang sangat baik hati telah membantu kami dalam menjelaskan serba sedikit tentang spesis yang kami nampak..besar ni..ikan yu..orang panggil ikan ni 'yu bodoh' aduii..nama..



haa..baru dapat bergambar bersama..terima kasih encik 'instructor' yang baik hati..banyak pula gambar yang beliau tolong ambilkan..peace semua..eh, aquaria girls dengan ikan pari gitu..



awas! sang jerung melintas..



Dari awal masuk ke sini wanie tercari-cari mana la ikan yang wanie suka ni..ikan apa? haa..ni la dia..ikan 'nemo..' ataupun disebut 'clown fish'...comelnya...hm..



Bahagian ni pula ialah seakan paparan skrin besar..sebenarnya memang aquarium besar! seronok tengok..



obor-obor...jellyfish..cantik!





ah, semua sudah penat nampaknya..ok lah..jom makan..lain kali kita rancang aktiviti yang lain pula ya..daa..

hmm..peluang melihat keindahan hidupan marin memang sangat mengujakan wanie..sebelum ini, hanya melihatnya melalui televisyen kan, tapi kali ini berpeluang melihat sendiri sang jerung berlegar-legar di tepi..lemah gemalainya si ikan pari, obor-obor yang begitu unik..subhanallah...betapa indahnya ciptaanMu..semuanya ada ciri dan kelainannya..
oleh sebab bukan cuti sekolah, maka keadaan di dalamnya tidaklah terlalu sesak dengan pengunjung..ada juga warga emas yang dibawa ahli keluarga untuk turut serta..bagus kan..hm..banyak gambar yang dirakam tapi, takkan nak upload semua kan..hee..itulah sedikit sebanyak catatan perjalanan ke Aquaria KLCC, what a trip!

2 comments:

Anonymous said...

AQUARIA...SUPERB!!!!^^ next week zoo negara lak...heee...ainur..

Nur Hazwani Binti Pauzi said...

wokeh..zoo negara..here we come!insyaAllah..

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget