sayyidul istighfar



Wednesday, May 19, 2010

Jangan jadi rapuh..

Ia bermula pada saat ini, pada ketika ini dan pada masa ini..berubah untuk kebaikan diri. Dalam mencari keredhaanNya, sudah tentu menjadi dambaan insan soleh. Insan yang ingin merasa rindu pada Pencipta alam semesta, cinta pada yang Maha Penyayang, kasih kepada yang Al-Khaliq. Jika difikirkan, jika ditenungkan, ah..jauhnya diri ini dalam meraih kerinduan sebegitu terhadapMu. Kenapa hati ini kadang-kadang terpaling dan mendengar musuhMu tapi bukan diriMu..Astaghfirullahalazim..

Aku punyai hati yang mahu diberi pada dia yang setulusnya menerimaku. Tapi, aku harus menyintai Allah, penciptaku  terlebih dahulu..Wajib bagiku..Ya Allah..aku merasa tenang tatkala menadah tangan memohon padaMu..saat menitisnya air mataku..Kau saja yang tahu bagaimana diriku..

Tabahkan lah aku Ya Allah..insan lemah ini tak akan menjadi kuat dan tabah tanpa izin dariMu..


Alhamdulillah..:)

5 comments:

Anonymous said...

MH: :) semoga kita sama2 tergolong dalam hamba2nya yg disuburkn rs cinta pada Dirinya. Alangkh besarnya kejayaan kpd hamba yg kembali dlm keadaan Dia meredhainya.. mudah2an kt yg lemah ni mendapat rahmat kasih-sayangNya

Anonymous said...

MH: :) semoga kita sama2 tergolong dalam hamba2Nya yg disuburkn rs cinta pada Dirinya. Alangkh besarnya kejayaan kpd hamba yg kembali dlm keadaan diredhaiNya.. mudah2an kt yg lemah ni mendapat rahmat kasih-sayangNya, amin.

Nur Hazwani Binti Pauzi said...

MH: ya..insyaAllah..Allah pasti akan menolong hambanya yang mengharapkan keredhaanNya ini..amiin..tq dia..:)

Anonymous said...

insyallah..aminn.:)ainur...

Nur Hazwani Binti Pauzi said...

tq sohabati..:)

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget