sayyidul istighfar



Saturday, May 15, 2010

walimah jiranku..



Sudah dinamakan jodoh, ia takkan ke mana..Allah telah menetapkan kehidupan ini berpasangan..kita sebagai hambaNya hendaklah sentiasa berdoa moga dikurniakan pasangan terbaik untuk menjalani kehidupan ini. kan?
 hee..petang tadi, wanie berkesempatan ke kenduri jiran. sebenarnya, waktu kecil-kecil dahulu, pernah juga bermain bersama jiran wanie tu. tapi, sekarang tidak lagi. sudah lamaaaaa...sangat tak bertemu. sampaikan boleh lupa macam mana wajah terbaru..betul. lagipun jiran wanie tu agak berada, maklumlah cucu kepada seorang Dato'..Tapi, tak pe, sebab kami tidak lah sebaya..wanie boleh panggilnya kakak..hee..
semoga Kak Elia berbahagia bersama suami..insyaAllah..amiin..:)

Oh ya, ni je gambar yang sempat diambil, malu ah..ramai orang tengok..hi2..tu pun tak ambil bersama pengantin sebab mereka sibuk melayan tetamu di perkarangan rumah..

mama bersama jiran-jiran kami yang baik hati..

wanie bersama Kak Mah..

ehehe..ni saja gambarnya..sekian..
ooh, kejap...wanie nak berkonsi sesuatu..

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Takutlah kepada Allah, di dalam memimpin isteri-isterimu, kerana sesungguhnya mereka adalah amanah yang ada disampingmu, barangsiapa tidak memerintahkan agar isterinya mengerjakan solat, dan mengerjakan agama kepadanya, maka ia telah berkianat kepada Allah dan Rasul-Nya.

Semoga kita sentiasa dilindungi Allah di dunia dan akhirat..amiin..insyaAllah. :)





0 comments:

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget