sayyidul istighfar



Monday, May 10, 2010

Queen of my heart..(part 2)

Semalam, kami sekeluarga menyambut hari ibu untuk mama..sambutannya ala kadar sahaja sebab mama dan abah baru sahaja pulang dari kampung. mereka agak letih jadi kami adik beradik rancang buat di rumah saja..kalau tahun lepas, kak ngah yang jadi 'kepala' surprise party sebab wanie masih di UKM masa tu. kali ni, Alhamdulillah dapat sambut bersama-sama keluarga.
Sebelum tu..apa makna hari ibu bagi anda?
hmm...hari ibu? hari untuk ibu la kan..hari kita kenang jasa ibu?
ya..betul juga tu..
Tapi, ia bukan bermakna sehari tu saja kita kenang jasa ibu. Setiap hari pun mesti buat ibu bahagia. Tak kira lah, ibu kandung ke, ibu tiri ke, ibu angkat ke mahupun ibu mertua. ye la, ibu mertua pun ibu kita juga (bagi yang sudah berkahwin).

‘Abd Allah ibn ‘Amr radhiallahu 'anh menerangkan bahawa seorang lelaki datang kepada Nabi shallallahu 'alaihi wasallam dan berkata:


“Sesungguhnya aku datang untuk memberi janji taat setia (bai‘ah) kepada engkau untuk berhijrah, akan tetapi aku meninggalkan kedua orang tuaku dalam keadaan menangis.” Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam berkata kepadanya:
“Kembalilah kepada mereka berdua dan jadikanlah mereka berdua ketawa (gembirakanlah mereka) sebagaimana kamu jadikan mereka menangis."

hmm..pagi tadi, kak ngah, mama dan wanie ke KB Mall..di sana, wanie terjumpa dengan seorang guru matematik sekolah rendah wanie, Sekolah Kebangsaan Demit, iaitu Cikgu Rosnah! huu..terkejut dan gembira rasanya berjumpa cikgu yang pernah mengajar kita. Alhamdulillah beliau masih mengenali wanie..Sekarang beliau sudah pencen..waah..sudah lama Cikgu Rosnah berbakti...terima kasih cikgu..selamat hari ibu buat cikgu juga..:)

kek tiramisu..sedap! khas buat my mum n abah..

Akhir sekali, wanie nak ucapkan selamat hari ibu juga pada nenek wanie, mak saudara wanie, sepupu-sepupu wanie yang sudah bergelar ibu, cikgu-cikgu wanie serta semua kaum ibu di Malaysia..semoga menjadi ibu mithali penyejuk hati..amiin..:)

daa..salam..

0 comments:

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget