sayyidul istighfar



Monday, June 14, 2010

sibling's tournament



Faisal menang! mengalahkan farah dengan 2 mata dihadapan..manakala helmi berada di tempat ketiga kerana selalu masuk longkang..jangan marah ye..peace..
~kata pengulas

Pagi tadi, wanie bersama kak ngah, faisal dan kawannya iaitu adik helmi beriadah sambil bermain boling...
di mana?
haa..dekat je dengan rumah kami iaitu di Mutiara Bowl, Kota Seri Mutiara..
Wanie tak main pun sebab badan masih belum sihat sepenuhnya..biarlah mereka yang main..seronok tengok orang main pula...:)

sambil-sambil tu, pelbagai ragam manusia dapat dilihat..ada yang datang bersama rakan-rakan dan keluarga. ye la kan, boling dapat dimainkan oleh semua golongan..suka juga tengok mak ayah dan anak-anak berkongsi kegembiraan bila semua pin dapat dijatuhkan..tak kurang juga yang masuk longkang..haha2..

hebat juga faisal..ada gaya la juga adik wanie ni..kak ngah memang sudah terer..helmi pun bagus..

hmm..tapi mama dan abah wanie tak galakkan sangat kami ke pusat-pusat permainan sebegitu..walaupun ianya terbuka untuk semua golongan, tapi rata-rata pusat boling terletak berdekatan dengan pusat hiburan lain contohnya snooker, permainan video serta permainan yang menggunakan token tu dan lain-lain..Jadi, untuk kanak-kanak bawah umur tak elok lah didedahkan sangat benda sebegitu kan..

oh ya, hanya beberapa aksi sahaja dapat dirakam dengan baik..hu..

scorer...

not bad...
p/s: boling boleh diibaratkan sebagai matlamat dalam kehidupan. Pada mulanya, ia hanya memerlukan daya lontaran/gulingan/balingan bola untuk menjatuhkan pin. Yang membezakan ialah cara bola itu sampai ke pin itu. Adakah ia tepat mengenai sasaran ataupun beberapa pin sahaja dapat dijatuhkan. Ataupun, semua pin dapat dijatuhkan kecuali satu.

get it? totally..

2 comments:

Anonymous said...

kesian wanie xdpt main..hehe

Nur Hazwani Binti Pauzi said...

xapa..dah happy tgk adik2 main..:)

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget