sayyidul istighfar



Tuesday, April 6, 2010

Jangan biarkan..

Aku memandang sekeliling sedihnya ada
aku melontarkan kata-kata dengan sengaja
semoga mereka faham akan maksudnya
bila berbicara tentang adab remaja kita..

ah..kadangkala amarah menyapa
mengapa si tua dijadikan mangsa
hanya disebabkan nasihat semata
insaflah perbuatanmu wahai remaja

hari itu kisah si bayi yang tidak berdosa
dibuang bagai tiada ertinya
bagaimana dia mahu merayu pada orang tuanya..
dia tiada daya, emosi dan suara

ayah..ibu..mengapa 'aku' disiksa
atas perbuatan kalian semua..
'aku' tidak mahu menjadi habuan pemangsa
jagalah 'aku' dengan sempurna..
Media sudah sarat dengan isi berita
bukan informasi intelek mahupun sejarah bangsa
tapi bencana akibat manusia
kerana jiwa tidak dihiasi rohaniah sepatutnya

Dunia ini hanyalah fana
esok lusa mungkin penghujungnya
bertaubatlah di kala masa masih ada
sesungguhnya Allah maha mengampuni dosa hambaNya

sekian.

nukilan,
Nur Hazwani Pauzi


0 comments:

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers Create your own banner at mybannermaker.com!
Daisypath Friendship tickers