sayyidul istighfar



Saturday, November 7, 2009

kelate bereh!

Go kelate go!!

waah..hebatnya rasa ketika pasukan negeri sendiri yang bertanding di stadium Bukit Jalil, merebut Piala Malaysia tuu..jap, "go kelate go?" mcm mn korang baca? boleh jadi 'mara kelantan mara' ataupun..'goal kelantan goal'..tapi, sebutan go refer to goal..ha2..oh, my fantastic mother tongue..Hm,Seperti yg diketahui ramai, sebentar tadi berlakulah pertempuran merebut Piala Malaysia antara negeri kijang emas dgn negeri adat perpatih diselangi hujan rahmat yang agak lebat di stadium terbuka Bukit Jalil...hee..wanie tak la minat bola sepak.. cuma, terasa bangga dgn pasukan kelantan dan menyebabkan bersemangat utk memberikan sokongan. Sambil makan, teringat kat abah, mama n adik2..mesti kat depan TV..kami mmg semangat..wanie pun SMS abah ucap slmt menonton..mama call ckp tgh bg sokongan..abah mmg minat bola sepak, beliau pernah menjadi wakil kelantan suatu ketika dahulu..masuk paper tuu..abang cik (faiz) plk mengikut jejak langkah abah pandai main bola..siap masuk kelab bola sepak lg..:) hm..waah..bestnya kat rumah..hm, wanie tgk di kafe bersama mirah untuk separuh masa pertama..tetapi kami tak la tgk sampai hbs..STUDY xleh tinggal..mirah nyaris2 nak p stadium sb sepupunya ajak teman..tapi disebabkan exam, tgk kat kafe je la...bagus..oh ya..balik dari study td, wanie trus pg bilik mirah utk mengetahui keputusan..

wanie: yau...(ketuk pintu)
miyau: wanie....3-0...kelate kaloh..saing aku oyk..
wanie: haa?? 3-0? bakpo 3-0?
miyau: huhu..tu r..mace x semangat jah main takdi..

wanie: waa...kalu 3-1 pun xpo doh, ni 3-0..hu2..hm, biar lah..nak wak gano..
miyau: aku ttp bg sokongan kt kelate pahni..
wanie: aku pun..!


eh, waah patriotik nya kami..
PEMBETULAN: sebenarnya..keputusan 3-1 (kelantan 1...N9 3)
Hmm, adat bertanding..mesti ada yg menang dan ada yg kalah..Walauapapun, kelantan tetap menunjukkan semangat kental dan aksi yang terbaik..kelemahan yg ada boleh diperbaiki dari semasa ke semasa..semoga terus cemerlang..wanie seronok tgk penyokong negeri kelantan yang sememangnya bersemangat, merah membara di stadium tadi, disebabkan rona jersey dan pakaian penyokong negeri cik siti wan kembang...thumbs up!
p/s: Semoga tidak berlaku apa2 yang tidak diingini di stadium tadi..be profesional ! :) sayang kelate.. Wanie nak ambik kesempatan ni utk ucap tahniah buat pemain dan penyokong Negeri Sembilan, hebat..hm, sebut negeri sembilan, teringat Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan, Kuala Pilah ku nan indah..

0 comments:

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget