sayyidul istighfar



Thursday, August 26, 2010

Diari merah jambu

Banyak yang kita rancang dalam kehidupan ini..tapi, bukan semuanya terbaik untuk kita..Kenapa kita merancang? Sebab kita diberi pilihan untuk tentukan hidup ini. Tapi, ianya adalah hak Allah untuk memberikannya. Dan semestinya ianya adalah yang terbaik untuk kita..

Semakin hari mengimpikan sesuatu, serba tidak kena jadinya..

uhh..diari merah jambu ku sudah nak sampai ke helaian akhir..Tapi, tak apa, sudah ada diari cute baru yang menanti untuk dicoretkan..hmm, banyaknya yang aku kongsi dengan encik diari ni..

Rasanya, dia tahan tak dengar aku banyak celoteh?

Ada tak kadang-kadang dia berubah mood secara tiba-tiba?

 Dia akan selalu ada ke bila saya perlukan?

ataupun, hanya saya yang selalu ada?

Ok stop. hmm..Untung ada diari, sekurang-kurangnya dia lah yang boleh dengar masalah, dengar kegembiraan, dengar penjelasan kita tanpa menyakitkan hati.
 Tanpa respon bernada sinis mahupun perli memerli.

 Mungkin kadang-kadang memang perlu keadaan macam tu..Tapi, kita tidak mungkin tidak memerlukan insan lain untuk berkongsi suka duka..Mungkin berkongsi suka sahaja, bukan duka..haih..susahnya mahu cari dia semula...

Sewaktu 'drive' ke pejabat pos tadi, ada dengar radio..hmm."Allah tentunya bagi kita dugaan yang memang kita boleh hadapi, dan tidak akan membebankan hambaNya.." Aku percaya.

Satu persatu buku habis ku baca..aku harap ianya dapat bagi aku panduan, bukan hanya sia-sia kan ilmu yang aku baca..insyaAllah..


Semoga sentiasa diberi kekuatan..

0 comments:

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget