sayyidul istighfar



Saturday, October 3, 2009

cerita masa kanak-kanak ku...

Hm,rasa bosan pulak..belum ngantuk..jam dah pukul 12 lebih..hm teringat plk kat sepupu2 yg xdpt jumpa masa raya hari tu..keluarga ayah long beraya kat sabah..so,sepupu wanie pn pg sabah..kiranya,sunyi ckit la raya ni tanpa kaklong, abg ngah,abg cik n farahida..bila teringat kt diorang,nak cite sst kt cni..dulu,masa kecik2 kan..wanie,adik n sepupu selalu je buat aktiviti yg biasanya jrg org buat.yg lbh pelik lg jrg umur sebaya tu nk bt..(masa tu umur wanie dlm 7-12 thn)...ha2..antara aktiviti nya..jgn gelak ya..idea bdk kecik waktu tu..hee..

1. selalu main berlakon. directornya kak long(sepupu pertama)..hm,skrg dh jd master student UIA..kak long pandai tulis cerpen.pernah cerpen dia terpilih n diletakkan dalam ahkbar DIDIK masa tu la..berlakon plk,drama susah..ha2,dlm court la, puteri dan hulubalang la..lucu..siap pinjam baju auntie lagi..segannya..he 2. main 'sukan' ciptaan sendiri..kitorang buat halangan sendiri..konon nak tiru satu rancangan sukan kt TV masa tu..guna batang pokok kelapa n mcm2 lagi..ada juga,uncle kami,pak su ambk video dgn cam dia bila kami main..actually,video tu msh ada..haih..cutenya masa kecik..(jgn marah)
3. main menyanyi..n lagu yg biasa dinyanyi,lagu hindustan..he..siap ada hadiah lagi..n ada juga penyertaan dari anak jiran..ha2.hm,masa nyaniy kategori nasyid,wanie n farah menang..ha2..
4.buat kutipan derma utk tolong rakyat yg susah.sb ada bencana alam masa tu..mmg dpt hantar derma tu..5.hari minggu, pergi ke perpustakaan awam kota bharu..ayah long kena p hantar..kdg2 mama wanie..yg lucunya,pujuk2 jiran utk ikut sama..kononnya spy diorg pn dpt baca buku kt ctu..ha2..


6.bila tiba hari raya, selalu bt pertandingan hias rmh..kiranya,rmh mana yg plg bersih..sepupu wanie hias rmh nenek..


7. pernah menyoal siasat seorang jiran yg disyaki menconteng dinding garaj kereta..he..
8.buat aktiviti menziarahi kubur datuk kami,Wan.. hm..kalau igt psl tu,mmg lucu..tapi tu la memori kami sama2 ms kecik2 dulu..apapun,skrg sume dh bsr..dh nak keje dh pn..hm..:)
hm,dh ngantuk plk..esk nak bgn awal..hee..

p/s: ha2..kami juga pernah lakonkan drama 'DEWI BUNGA' kat TV2..rmh nenek la port kami..masih anda igt drama tu? waktu wanie darjah 4 kot..

0 comments:

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget