sayyidul istighfar



Monday, March 8, 2010

WHOA !!

Seronok!!
 Seharian bersama (opps..bergambar..) dengan pelbagai haiwan membuatkan kami rasa sungguh berbaloi..

eh, wanie pergi mana?
haa..wanie dan sahabat baik iaitu mas ke Zoo Negara..pertama kali berkunjung ke Zoo Negara ni memang mengujakan wanie..
Tiket yang berharga RM 20 membuatkan kami mahu puaskan hati betul-betul di sini..ye la kan, bila lagi nak selalu ke tempat macam ni..
Ok lah, wanie 'stop' bercakap..kita tengok gambar ya..peace..

Now..
Let's travel to zoo negara in pictures..

Selamat datang..mula-mula lagi dah bergambar..penting tu..


Selepas saja masuk, terus ada pertunjukkan haiwan, antaranya keldai ni, burung kakak tua dan ular sawa yang besar..oh ya, yang atas ni..anak keldai ek? Teringat pula kat Eeyore (kawan baik winnie the pooh) hee..dapat sentuh rambut..comel..kakak kat tepi tu, penjaganya..

ni memang tak boleh lupa..parrot kat bahu..seronok..burung ni mesra tau, kalau kita dekatkan kepala, dia pun dekatkan kepala ke arah kita..hee..


Kawasannya luas, jadi apa kata kita naik 'tram' ni..huh, cantiknya tram yang warna pink..

Jaga-jaga..ada pak belang!! asyik mundar-mandir je..mungkin ia kesunyian ni..tak pun, ia lapar...haa

Teringat cerita 'the lion king'..uhh..nak mandi ni..tu pun nak tengok?? hee..Tiba-tiba kami terdengar ngauman singa..

Apa-apa hal pun...senyum je ya bila ada kamera..ha2..

Mas, kita kat tanah arab?? hee..ke kat kampung ni...seronok dapat tengok 'al-jamal'..

Mas dan zirafah kesukaan kami...eh, ni dah kat kawasan savannah..

The Flamingo..huu..sungguh mempesona..warnanya merah seakan-akan pink..cantik..

Tak puas la tengok si zirafah ni..nak tengok lagi...hm..ia guna lidahnya untuk makan..kuat tu..

Mana boleh tak ada gambar bersama kan mas? hee...terima kasih kat akak yang sudi tolong ambikkan gambar kami di samping zirafah yang mesra..he..

eh, malu-malu pulak 'adik gajah' ni..sopan pula gayanya..he..

Cepatnya mesra..kat belakang wanie pula..terima kasih bagi kerjasama ya..:)


eh, dah lambat ni..kena balik 'on time'..penat pun ada ni..he..

Banyak lagi gambar dan haiwan yang kami rakamkan..kenangan tuu..ada musang, rakun, kongkang, buaya, beruang, kuda belang, badak sumbu dan lain-lain..

ok lah, lain kali kita pergi jalan-jalan lagi..
kat mana?
Tunggu..

p/s: Ya Allah, sungguh indah setiap ciptaanMu..kebesaranMu ada di mana jua..Subhanallah..
Alhamdulillah ada rezeki melihat lebih dekat haiwan-haiwan di sini yang sebelum ini hanya dapat disaksikan di kaca TV mahupun bahan bacaan sahaja..:)

3 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah..pengembaraan yang menyeronokkan.
kite pon da sangat lama x g zoo,
last, time sek rendah dulu...
best2 jalan2 sama wani
hehe nek tram 2 kali tu ;)

Nur Hazwani Binti Pauzi said...

ya..best jln2 ngan mas..
tu r..comel je tram tu..eh, simpan tau 'gelang tangan' tu..hee..:)

Anonymous said...

hehe mestila mas simpan =)

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget