sayyidul istighfar



Thursday, October 28, 2010

Anda pengguna, saya pun pengguna..

Sebelum entri ini diteruskan, wanie nak maklumkan pada semua sahabat yang akaun Facebook wanie sudah wanie 'deactivate' lebih kurang 3 minggu yang lalu.
 Kenapa?

Kerana wanie tidak suka menggunakannya. Tetapi, mungkin akan aktifkan kembali jika perlu berbuat demikian. Harap maaf ya.

Ok..wanie sebenarnya masih lagi dalam mood tatasusila, budi bahasa dan nilai kesopanan. Kalau semalam, wanie cerita tentang komunikasi bersemuka kan?

Kali ni, komunikasi tidak bersemuka..
aik, macam mana tu?

Teruskan membaca.

Anda pernah memandu kenderaan? Ada lesen tak? Mesti ada yang baru mendapat lesen seperti wanie ni kat sini kan..hee..
hm, semakin lama memandu, semakin banyak ragam manusia yang dapat wanie lihat. Kalau tak salah orang, salah kita..macam-macam yang boleh berlaku di jalan raya, yang menakutkan, bila ia datang secara tiba-tiba.

Wanie suka nasihatkan di sini kepada semua pemandu, patuhilah arahan dengan betul, bersabarlah di jalan raya sebab ia untuk kegunaan ramai. Jangan main hentam saja, menghimpit kereta orang tak tentu pasal..
Wanie percaya, ramai pembaca yang tertekan dengan kerenah manusia di jalan raya, ada tu, bukan lorong dia pun, main masuk je..padahal kereta di belakang berderet. Lagi-lagi kalau kereta kita ni ada tanda 'P'..alahai, macam kena buli la kot..huu..geram juga kadang-kadang.

Sabar..sabar..Bukan semua juga macam tu..

Ada yang baik dan berhemat..

Wanie masih teringat..Sewaktu hendak pulang dari mengajar tuisyen, jalan agak sesak dengan deretan kereta menunggu lampu isyarat..Susah betul untuk membelok ke jalan yang dihajatkan, terpaksa menunggu dengan sabar dan penuh pengharapan...

Tiba-tiba...(ada lagu hindustan di sini..)

Seorang pemandu lelaki memperlahankan keretanya dan memberi isyarat kepada wanie supaya masuk ke laluan itu..

Wahh...

Hati ini sungguh bersyukur dan seronok. Ada juga pria yang hendak menolong..terima kasih..awak sudah memudahkan laluan saya..Alhamdulillah, wanie dapat pulang sebelum hari sudah lewat petang..

Bersopan dan berhati-hatilah dijalan raya ok..
"Cara anda memandu menggambarkan keperibadian anda"

p/s: jangan lupa bawa lesen memandu yang sah..

2 comments:

Badio Sulaiman said...

hehe.. mungkin ada org yg himpit kereta orang lain, sebab 'orang lain' tu x on lampu depan kereta waktu malam kot..

hmm, entah2 pria tu kalau tengok makcik tua, dia potong terus je..

Nur Hazwani Binti Pauzi said...

yg lampu tu mmg silap sendiri..hee..

laki tu mmg baik la kot..:)

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget