sayyidul istighfar



Monday, October 18, 2010

Pagi semalam

Salam kemesraan semuanya..Sebenarnya dari pagi semalam wanie nak update Bintang Hati..tapi, tak sempat dan perlu mengajar tuisyen pada sebelah malamnya. Tapi tak apa, wanie teruskannya di waktu yang damai ini diiringi dengan lagu Dato' Siti Nurhaliza, senyum minang manis...(best lagu ni, vokal terbaik...).

Semalam kan, ada satu peritiwa mengejutkan di Kampung kami..Nak tau?
Waktu tu, lebih kurang jam 6.50 pagi..baru je lepas cakap dengan mama dan masuk ke bilik, tiba-tiba wanie terdengar satu bunyi yang sangat kuat!!

DUMMMM!!!

Macam bunyi satu benda berat yang jatuh dari atas.

Rupa-rupanya satu kemalangan berlaku membabitkan dua buah kereta di persimpangan lorong SK Sultan Ismail 4, dekat je dengan rumah wanie sebab itu jalan utama..

Dua-dua kereta tu teruk. Satu Unser, satu Mercedes..bahagian depan memang tak macam kereta dah..
Semua yang mendengarnya keluar untuk melihat..maklumlah tengah orang nak pergi kerja dan sekolah..

Kelihatan pemandu Unser itu seorang wanita dan bersamanya dua orang pelajar sekolah rendah itu..Dan pemandu mercedes seorang lelaki dewasa. Anak yang paling kecil itu ditenangkan oleh ibunya..

Penduduk kampung kami memang bagus..lantas, membantu mangsa, menghubungi ambulan, polis dan sebagainya.
Alhamdulillah..tiada kemalangan jiwa berlaku..Tapi..tak tau la kalau melibatkan motosikal..nauzubillah..
Ia memang boleh diketegorikan sebagai teruk juga bila melihat kepada keremukan kereta mereka..Kemalangan arah bertentangan, mana tak teruknya..

Ada yang mengambil gambar..wanie tak dapat nak ambil gambar kalau situasi macam tu..

Makcik yang menjual makanan pagi di depan kejadian itu , ketika masih di rumahnya, beliau sangka mungkin ada rumah yang meletup gara-gara bunyi yang sangat kuat tadi..rupanya ia sebuah kemalangan.
(Tengok, kuat kan bunyi tu..)

Keadaan terkawal 1 jam lebih selepas itu..Syukur, tiada yang cedera..

Jadi, banyak peringatan untuk kita di sini..sentiasa berhati-hati ya sebab malang tak berbau..doa jangan lupa nak baca..oh ya, wanie ada letak doa menaiki kenderaan di entri-entri terdahulu..tak ingat? ok, klik SINI

p/s: wanie dapat hadiah dari pelajar malam semalam...seronok betul..sebatang pen Unic..:)

0 comments:

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget