sayyidul istighfar



Tuesday, December 29, 2009

Baiknya pelajar UiTM Shah Alam..

Penat juga hari ini dari pagi sampai ke malam..kuliah jam 8 berakhir hampir jam 11 pagi..Tengahari tadi wanie menemani kawan iaitu sha ke UiTM Shah Alam, ada urusan berkenaan dengan pengambilan tenaga pengajar muda yang ditawarkan UiTM..Hari ini hari terakhir untuk menghantar permohonan. Sepatutnya boleh dihantar melalui pos, tetapi memandangkan sudah agak lewat kawan wanie mengetahui tentang iklan ini di akhbar, jadi dia terpaksa bergegas ke UiTM secepat mungkin. Tak apa lah, 'hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih' kan..wanie menemaninya kerana bimbangkan dia seorang diri menyelesaikan hal ini. Lagipun, dia tidaklah terlalu 'familiar' dengan selok belok di kampus tersebut. Kalau ada yang meneman sekurang-kurangnya tidaklah terlalu cuak orang kata..hee..

Pada permulaan perjalanan, kami menggunakan sistem 'park and ride'..bas ini boleh membawa kita sehingga ke 'bus stop' depan UKM tu..eh, baru tadi Dr.Ruhizan menyentuh berkenaan hal kampus lestari..haa..sebagai warga UKM yang prihatin, ayuh kita gunakan sistem yang dapat mengurangkan kesesakan dan juga menurunkan kadar 'carbon foot print' ini..

Setelah beberapa minit menunggu di 'bus stop', tiba lah sebuah bas ini.Oh ya, ada satu perkara yang amat memeranjatkan wanie setelah menaiki sebuah bas yang perjalannya dari Bangi ke Kajang..opps..namanya dirahsiakan..nak tahu apa perkara yang memeranjatkan itu?uhh..kerusinya..sudah tiada alas bersandar...tak percaya? tengoklah..

hmm..diharapkan ia dapat diperbaiki secepat mungkin..kesian pula pada penumpang..lawak pun ada..haih..

Sampai sahaja di kampus UiTM ini..'first impression' wanie ialah..'waah..besarnya kampus ni..berbukit dan sangat padat..' Nak dijadikan cerita, kami sebenarnya sedang mengejar-ngejar waktu pejabat takut pula mereka tidak menerima borang kawan wanie yang tidak dihantar pada waktunya..alahai, salah bangunan pula..keliru pula dengan alamat yang ditulis di iklan dengan alamat yang sepatutnya dirujuk..
Selepas 'berkenalan' dengan beberapa orang merangkap warga kampus tersebut, akhirnya kawan wanie dapat menghantar borangnya..

Tapi..ada satu lagi borang la!
borang untuk fakulti farmasi..kami dimaklumkan fakulti farmasi serta perubatan telah berpindah ke kampus cawangan di Puncak Alam..alamak..macam mana boleh jadi macam ni, mengikut alamat yang dinyatakan, borang-borang hendaklah dihantar ke fakulti masing-masing, dan ianya semua di Shah Alam..hm, Puncak Alam jauh lagi..mahunya 1 jam perjalanan dari Shah Alam..

Alhamdulillah..kami menemui dua orang pelajar yang agak senior dan bertanyakan hal itu. mereka dengan mesra ingin membantu sedaya upaya mereka..akhirnya, kawan wanie dan seorang lagi pelajar mengirimkan borang-borang permohonan mereka kepada pelajar master Fakulti Farmasi iaitu kenalan kepada dua orang pelajar baik hati tadi yang ingin ke Puncak Alam dalam masa yang terdekat..

Pelik pula rasanya..tapi pihak pengurusan perlu memaklumkan dengan jelas akan alamat setiap fakulti..ya, mereka mungkin terlepas pandang..tetapi ia boleh menyukarkan pemohon yang ingin menghantar borang 'by-hand'
Walauapapun peristiwa pencarian fakulti tadi menjadi kenangan manis juga kerana wanie dapat berkenalan dengan Kak Azura yang menumpangkan kami sehingga ke stesyen bas, Ita dan Ina yang peramah dan mesra..Terima kasih..
Kami tiba di UKM pada jam 10 dengan menaiki komuter..penat, tapi itulah pengalaman pertama wanie berkunjung ke Kampus Induk UiTM Shah Alam, Selangor..

p/s: esok kuliah pagi juga..masa untuk berehat..kepada yang bekerja esok hari, semoga bekerja dengan tekun dan bersemangat ya..jaga diri..daa..salam.

1 comments:

Anonymous said...

wah2..baik betul..

Post a Comment

Doa buat ibu bapa yang dikasihi

Doa buat ibu bapa yang dikasihi
There was an error in this gadget